• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to footer

Psykolog Marie Ulstrup

Kontaktoplysninger
Jægersborg Allé 19, 3. sal, 2920 Charlottenlund
marie@psykologmarieulstrup.dk
(+45) 30 25 13 33

  • Om Mig
    • Værdier og tilgang
    • Kvalifikationer
    • Andre aktiviteter
  • Arbejdsområder
    • Arbejdsområder
    • Til forældre
    • Hjælp til tweens, teens – unge og voksne
      • Om angst for opkast (emetofobi)
    • Børn og legeterapi
    • Supervision – individuel eller gruppe
    • (Multi) Family offices / Familiekontorer
    • Psykologisk screening af børn og unge
    • Neuropsykologiske undersøgelser af børn og unge
    • Psykologisk screening af voksne
    • Kognitiv Affektiv Læring – socio-emotionel kompetenceudvikling
  • COVID-19
    • Online eller telefon
    • Walk-and-talk
    • Samtaler på mit kontor
  • Bestil tid
    • Honorar og vilkår
    • Kontakt mig
    • Dit forløb hos mig
    • Samarbejdspartnere
    • Tilskudsordninger
  • Kvalitetssikring
    • Tilfredshedsundersøgelse
    • Privatlivspolitik
    • Fortrolighed og etik
  • BLOG
    • Forbered dit barn på samtaler med en børnepsykolog
    • Om psykologer og uddannelser
  • I medierne
  • App

Supervision – individuel eller gruppe

Supervision er en fagligt udviklende læringsmetode, der understøtter den faglige udvikling og øger kvaliteten i den praktiske professionsudøvelse. Supervision benyttes typisk af psykologer, psykoterapeuter, socialrådgivere, jurister, pædagoger, sygeplejersker, læger mv.

Supervision har siden den moderne psykoterapis begyndelse været en central disciplin for uddannelse, træning og faglige udvikling af psykoterapeuter. På efteruddannelser har supervision en afgørende betydning for den formelle kvalificering af deltagerne, idet supervision antages at kunne legimitere praksis via kvalitetskontrol.

Nyere undersøgelser dokumenterer desuden, at psykoterapeuter bredt set har store forventninger til og positive erfaringer med supervision:

Supervisander rapporterer om at supervision er hjælpsomt på en række parameter, fx. færdighedsudvikling, selvbevidsthed og tiltro til egne evner (self-efficacy).

Man kan sige at supervision har stor intern synlighed blandt psykologer, men begrænset ekstern synlighed. Studier viser, at supervision ikke blot styrker og udvikler supervisanden, men også har betydning for behandlingskvaliteten, dvs. for klienterne.

Med baggrund i forskellige undersøgelser kan man med stor sikkerhed sige at rammer og formalia skal være i orden for at supervision ‘virker’ (kontrakt, aftaler, rammer, rytme …), men at rammer og formalia er nødvendigt, men ikke tilstrækkeligt til, at supervision ‘virker’.

Samarbejdet mellem en supervisor og en supervisand er en af de mest afgørende faktorer for udbytte af supervision, hvilket er en parallel til arbejdsalliancens afgørende betydning i psykoterapi. I supervision taler vi om den supervisoriske alliance.

Aktuelt har jeg flere individuelle supervisionsforløb med psykologer i kommuner og privat praksis. Jeg superviserer også støttepersonale online. Kontakt mig gerne, hvis du er interesseret i at høre nærmere om mulige supervisionsforløb hos mig.

Footer

Kontaktoplysninger

post@marieulstrup.dk

+45 30 25 13 33

Send mig meget gerne en mail med din henvendelse, så svarer jeg dig snarest muligt.

Mød mig også her

Prøv MYiNNERME-appen for børn 8-16 år og deres voksne

MYiNNERME, en mental sundhedsapp baseret på børnefokuseret kognitiv adfærdsterapi, hvor jeg udvikler programmer om Vrede, Mobning, Perfektionisme mf. Programmerne kan virke forebyggende og/eller bruges som supplement til igangværende psykologhjælp.

   

Mit kontor og konsultation

Mit kontor og konsultation forefindes her, 300 meter fra Charlottenlund Station:
Jægersborg Allé 19, 3. sal
2920 Charlottenlund

Copyright © 2023 Psykolog Marie Ulstrup